Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Narušená komunikační schopnost dětí žijících v bilingvním prostředí
Procházková, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku narušené komunikační schopnosti u dětí žijících v bilingvním prostředí. V bakalářské práci se využívají teoretické poznatky o bilingvismu, narušené komunikační schopnosti a správném vývoji a zároveň je doplněna praktickou částí, která se věnuje případovým studiím dětí s narušenou komunikační schopností pocházející z bilingvního prostředí v různém věku. Na začátku byl stanoven hlavní cíl práce, od kterého se odvíjely dílčí cíle práce a výzkumné otázky. Na výzkumné otázky je v závěru práce zodpovězeno. V bakalářské práci se vyskytují čtyři případové studie, které dokazují, že na narušenou komunikační schopnost má vliv zejména nastavení rodiny a jejich motivace ke zlepšení komunikační schopnosti dítěte a zároveň jejich vztah k českému jazyku. V bakalářské práci je ukázán pozitivní dopad každodenního a pravidelného dělání logopedické intervence a zároveň negativní dopad laxního přístupu. Zároveň se ukázalo, že děti pro svoji běžnou potřebu a hru volí většinou svůj druhý jazyk, nikoli český. Dalším zjištěním, kterému se bakalářská práce věnuje, je skutečnost, že děti které jsou schopny používat alespoň minimálně český jazyk, mají většinou lepší vztahy s vrstevníky, než děti které jazyk odmítají. Poznatky z této bakalářské práce lze...
Vývoj řeči u dětí vyrůstajících v bilingválním prostředí
Kudrličková, Aneta ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
A n o t a c e Tato diplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí vyrůstajících v bilingválním prostředí. Cílem je objasnit základní pojmy týkající se bilingvismu, podrobně popsat strategie bilingvální výchovy či specifika řečového vývoje u dětí vyrůstajících v bilingválním prostředí. Chtěla bych rozšířit povědomí společnosti o bilingvismu a shrnout nové podněty a informace pro rodiče, kteří se rozhodují pro dvojjazyčnou či vícejazyčnou výchovu. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části práce, která porovnává a zkoumá rozdíly v řečovém vývoji dětí vyrůstajících s dvěma či více jazyky s dětmi, které vyrůstají pouze s jedním mateřským jazykem.
Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a u dětí pocházejících z bilingvního prostředí
Halámková, Kamila ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a dětí pocházejících z bilingvního prostředí je případovou studií na konkrétní základní škole. V teoretické části se zabývá metodikou vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, než je čeština a metodikou vzdělávání žáků, žijících v bilingvním prostředí. Dále je zde vysvětlena kulturní odlišnost, identita střetávání kultur. Práce se také zabývá problematikou národnostních menšin v ČR, stereotypy a nálepkováním. Praktická část je zaměřena na zjištění, zda žáci s odlišným mateřským jazykem a žáci z bilingvního prostředí vnímají kulturní odlišnosti na konkrétní základní škole. Jakým způsobem jim škola a pedagogové napomáhají k začlenění se do běžné výuky. Klíčová slova odlišný mateřský jazyk, bilingvní prostředí, kulturní odlišnost, stereotypy, předsudky, identita, národnostní menšina, nálepkování
Vývoj řeči u dětí vyrůstajících v bilingválním prostředí
Kudrličková, Aneta ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
A n o t a c e Tato diplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí vyrůstajících v bilingválním prostředí. Cílem je objasnit základní pojmy týkající se bilingvismu, podrobně popsat strategie bilingvální výchovy či specifika řečového vývoje u dětí vyrůstajících v bilingválním prostředí. Chtěla bych rozšířit povědomí společnosti o bilingvismu a shrnout nové podněty a informace pro rodiče, kteří se rozhodují pro dvojjazyčnou či vícejazyčnou výchovu. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části práce, která porovnává a zkoumá rozdíly v řečovém vývoji dětí vyrůstajících s dvěma či více jazyky s dětmi, které vyrůstají pouze s jedním mateřským jazykem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.